Saturday, February 24, 2007

Carrie Cardigan from Kim Hargreaves-Starting

Het opstarten van een project vind ik telkens opnieuw spannend:

Hoe ziet het garen eruit als het gebreid is? Vooral met kleurverlopende fantasiegarens kan dat nogal eens tegenvallen, gebreid vind ik het vaak minder mooi dan op de bol. Soms helpt het een bepaalde steek te gebruiken zodat het kleurverloop meer oplevert dan alleen maar vlekken. Volgende steek is hiervan een goed voorbeeld.

Is het garen geschikt voor het model? Vaak heb ik de neiging een ander kleur, garen of merk van breiwol te gebruiken, kwestie van toch een beetje originaliteit aan de dag te leggen in het slaafs nabreien van iemand anders ontwerp.

Heb ik het juiste aantal steken opgezet zodat alles mij zal passen als gegoten? Niets werkt zo demotiverend als merken dat het eindresultaat de verkeerde maat oplevert.


Starting a knitting project is very exciting to me:

First of all, how will the yarn look like when it is knitted? Especially with variegated yarns I often prefer the ball of yarn itself to the actual knitting. Sometimes I use a slip-stitch patttern to get more than coloured flecks, like the one in the following link.

Is the yarn suitable for the pattern? Often I am inclined to choose another colour, yarn or even a different brand of yarn, a question of being a bit more inventive when knitting slavishly a design from someone else.

Have I cast on the right number of stitches so that the garment will fit exactly? Nothing works as demotivating as getting aware that the final result won't fit.


Voorlopige vooruitgang: het onderste deel van de rug van het Carrie jasje is af en ik ben heel blij met het resultaat:
Now as for the progress: I finished the lower part of the back of the Carrie Cardigan and I like the result:



Om het geheel nog wat kleurrijker te maken, mochten mijn twee dwergpapegaaien, Mango & Topaas, ook mee op de foto:
To add some more colour, my two love-birds, Mango & Topaz, have been pictured too:

1 comment:

Anonymous said...

Het ziet er mooi uit...Ben benieuwd naar het eindresultaat.