Tuesday, February 14, 2012

't Gaerenhuys van Wetteren naar Gent...

Gent is een nieuwe handwerkwinkel rijker! 't Gaerenhuys uit Wetteren is nu te vinden op de Franklin Rooseveltlaan 458 in dit prachtige pand:
There is a new embroidery shop in Ghent and I like it so much that I will return to it soon. Some pictures:
Il y a un nouveau magasin à Gand pour les amateurs de point de croix. L'endroit est magnifique:



De etalage zag er veelbelovend uit:


In de inkomhal een afbeelding van de muze van de muziek:


Hier zou ik uren kunnen snuisteren:


Alles is er even mooi tentoongesteld:


Een grot van Ali Baba voor iedereen die borduurt:


Echt beeldig:


Eén van de merken die mij opviel was
Les Brodeuses parisiennes. Sophie Bester en Judith Dessons waren de hoofdredactrices van het tijdschrift De Fil en Aiguille:


En waaraan kon ik niet weerstaan? Aan enkele boekjes van Blackbird Designs die ik leerde kennen via de blog van Vaida. Aan een magnifiek patroon van een merklap met bomen. En aan een boekje over biscornus met verrukkelijke motiefjes:


Ook een schaartje met bloemblaadjes aan de rand mocht mee naar huis:


Een heerlijk nieuw adresje is het...

3 comments:

rachel said...

oh oui didonc toute une caverne d'ali-baba.....de quoi depenser...mais bien!

Bernadette said...

Très joli reportage. J'imagine que dans une boutique pareille on peut laisser filer le temps sans s'en apercevoir. Avez-vous fait des emplettes ?

lheurebleue said...

dit ga ik meteen 'bookmarken'! dank voor de tip!